Technologický postup montáže silničních panelů.
ke stažení zde
POUŽITÍ
Silniční panely slouží k vytváření dočasných účelových komunikací, objížďkových, parkovacích, skladovacích a jiných zpevněných ploch. Panely lze použít ke zpevnění hrází a vodních toků a stálých komunikací III. a IV. třídy.
Výhodou použití je snadná a rychlá montáž a demontáž. Při dodržení technologických postupů je lze použít opakovaně.
SORTIMENT SILNIČNÍCH PANELŮ
rozměr |
zatížení do |
objem |
hmotnost |
tlak kola |
300x100x15 |
20t |
0,45 |
1125 |
50 kN |
300x100x21 |
22t |
0,63 |
1575 |
50 kN |
300x200x21 |
22t |
1,26 |
3150 |
55 kN |
300x200x15 |
10t |
0,90 |
2250 |
25 kN |
300x200x15 |
22t |
0,90 |
2250 |
55 kN |
300x200x15 |
40t |
0,90 |
2250 |
55 kN |
DOPRAVA, MANIPULACE A SKLADOVÁNÍ
Pro manipulaci jsou panely opatřeny závěsnými háky. Manipulace se provádí jeřábem minimálně za čtyři závěsná oka. S panely je nutné manipulovat tak, aby nedocházelo k jejich nárazovému zatížení, k pádu z výšky, nebo smýkaní po zemi.
Panely se dopravují ve vodorovné poloze na rovné ploše dopravního prostředku, s tolerancí max. 5 mm. Skladují se na rovné a zpevněné ploše do výšky maximálně 1,5 m. Při skladování je nutno zabezpečit panely proti posunutí a převrácení.
Při dopravě, manipulaci a montáži je nutné dbát všech bezpečnostních opatření, vyplývajících ze zákonů a příslušných technických norem.
UKLÁDÁNÍ SILNIČNÍCH PANELŮ
Panely se ukládají těsně vedle sebe na rovné a zhutněné štěrkové podloží. Panely se pokládají na celou plochu, na urovnaný podklad bez nerovností, skladbu plochy je nutné navrhnout v závislosti na dopravním zatížení. Před přípravou je nutné provést skrývku ornice.
Prefabrikáty se ukládají na vrstvu hutněného štěrkopísku min. 150 mm silnou, s modulem přetvárnosti Edef =30 MPa. Pod touto vrstvou musí být zemina o modulu přetvárnosti min. 10 MPa. To s rezervou splňují všechny písčité, štěrkovité a skalní zeminy. U jemnozrnných (jílovitých) zemin je nutná min. pevná konzistence. U jílovitých zemin je nutné věnovat zvýšenou pozornost odvodnění vozovky tak, aby nedošlo k rozmáčení těchto zemin. Pokud je podloží měkčí (rozmáčené) je nutné zvýšit vrstvu podkladního štěrkopísku, popřípadě pod štěrkopísek položit vrstvu štěrku.
Zanedbání dostatečné tuhosti podloží silničních prefabrikátů výrazně zvyšuje jejich namáhání a může vést k znehodnocení celého prefabrikátu.
Doba zrání u panelů je 28 dní ode dne výroby. Datum výroby je uveden na štítku na panelu. Při dřívějším zatížení nezaručujeme jejich pevnost.
NORMY A PŘEDPISY
ČSN EN 206-1, ČSN EN 10080, ČSN EN 1990, ČSN EN 1991, ČSN EN 1991-1-1, ČSN EN 13877-1, ČSN EN 13877-2, ČSN 731201, ČSN 736131-2, ČSN EN 13670
Prohlášení o shodě Intermont Karlovy Vary
ODPOVĚDNOST ZA VADY
Každý dopravce a montážní firma musí být prokazatelně seznámeni s obsahem technologického postupu montáže. Příjemce přezkoumá před složením každou dodávku a zkontroluje jakost a nepoškozenost dopravou. Řádný stav potvrdí odběratel na dodacím listu uvedením příjmení hůlkovým písmem a podpisem.
Intermont Karlovy Vary neodpovídá za vady, které byly způsobeny neodborným nakládáním s panely po jejich převzetí kupujícím a neodbornou činností při skladování, manipulaci a pokládce v rozporu s tímto technologickým postupem montáže.
Oblíbené odkazy